Reklamační řád
Italský výrobce si vyhrazuje právo změny. Proto, i když děláme maximum, aby obsah stránek odpovídal aktuálnímu stavu, nemusí obrázky, technické popisy nebo ceny v dané minutě odpovídat aktuálnímu stavu. Jakékoli otázky a přání rádi vyřídíme na našich telefonních číslech, e-mailem nebo faxem.
(obecné)
PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
Vztahy mezi zákazníkem a prodávajícím při uplatňování práv z odpovědnosti za vady se řídí platnými právními předpisy (zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění a zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele v platném znění) a reklamačním řádem prodávajícího.
Zákazníkem se rozumí spotřebitel ve smyslu § 2 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele.
Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Má-li věc vady při jejím převzetí, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.
Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud jde o vady zboží, které byly způsobeny jeho dopravou prováděnou kupujícím nebo neodbornou manipulací či montáží prováděnými kupujícím.
Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Na zboží se vztahuje záruční lhůta 24 měsíců ode dne předání spotřebiteli, minimální zaručená životnost baterie je 6 měsíců ode dne prodeje spotřebiteli. Práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího se řídí Občanským zákoníkem v platném znění. Výrobek je před expedicí výrobcem kontrolován. Záruka poskytovaná prodejcem se vztahuje na závady výrobku zjištěné v záruční době a způsobené vadným materiálem nebo chybným zpracováním.
Výrobce neručí za vady vzniklé přirozeným opotřebením (spínače, převodovky a kola jsou typické díly podléhající přirozenému opotřebení, způsobenému obvyklým užíváním). Výrobce dále neručí za vady vzniklé přirozeným stárnutím, nesprávným užíváním výrobku (přetěžování, nárazy, provoz v nevhodném prostředí - voda, prach, bláto apod.), nevhodným uskladněním a ošetřováním, neopatrnou dopravou a manipulací, hrubým zacházením nebo používáním k jinému účelu než k účelu obvyklému, ke kterému je výrobek určen. Výrobce neručí za poškození způsobené uživatelem či jinou osobou, popřípadě živelní pohromou. Použití jiné, než výrobcem doporučené baterie (výslovně s vyšší kapacitou či napětím), vede k závažnému poškození mechanických i elektrických částí. Na takto vzniklé vady se záruka nevztahuje. Záruku nelze uznat po nedovoleném zásahu uživatele do výrobku (výslovně opatření zamezující prokluzu kol, apod.) nebo použije-li k opravě výrobku jiné než originální díly. Obzvláště upozorňujeme na závady vzniklé nesprávným užíváním - při jízdě vpřed je nutné vozítko zastavit vždy před zařazením zpátečky. Při jízdě vzad je nutné vozítko zastavit vždy před zařazením chodu vpřed. Při zařazení opačného směru jízdy bez zastavení dochází k nepřípustnému namáhání celého mechanického i elektrického systému vozítka. Rovněž na takto vzniklé závady se záruka nevztahuje.
Bezplatnou opravu při dodržení výše uvedených záručních podmínek provede odborný servis po předložení úplného výrobku a správně a úplně vyplněného záručního listu. Zjištěné vady je nutné reklamovat bez zbytečného odkladu v prodejně, kde byl výrobek zakoupen. V ŽÁDNÉM případě není přípustné používat elektrické vozítko s jakýmkoli poškozením, obzvláště se závadami elektrických zařízení nebo se závadami na hnacím ústrojí. VÝSLOVNĚ JE ZAKÁZÁNO používat vozítko s poškozenou převodovkou/převodovkami. Takto poškozené vozítko nemá dostatečný brzdný účinek a dítě by mohlo být vystaveno nebezpečí úrazu!
Do bezplatné záruční opravy lze převzít pouze kompletní výrobek. V případě odeslání přepravní službou jej zabezpečte vhodným pevným obalem proti poškození, na poškození při přepravě se záruka nevztahuje. Není nutné použít původní originální přepravní obal. Předávající je povinen vydat při odběru výrobku záruční list, který musí řádně a čitelně vyplnit, potvrdit razítkem, podpisem a datem předání zboží. Předávající je rovněž povinen na požádání spotřebitele výrobek předvést a seznámit jej s jeho používáním. Záruční list je nutno pečlivě uschovat. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě.
Každý samostatně prodávaný náhradní díl Peg-Pérego je určen pouze pro odbornou montáž/opravu výrobku Peg-Pérego. Náhradní díl byl vyroben pro jednoznačně daný účel a model výrobku Peg-Pérego. Při použití v jiném výrobku, případně k jinému účelu, než pro který byl vyroben, může dojít k poškození náhradního dílu i opravovaného výrobku. Na takováto poškození se nevztahuje záruka. Pro určení kompatibility náhradních dílů a pro jejich odbornou montáž se obraťte na servisní středisko firmy Svitok s.r.o., v jiných případech neručíme za vzniklé závady či poškození náhradního dílu ani opravovaného výrobku, do kterého byla montáž provedena. Po opravě náhradním dílem Peg-Pérego je bezpodmínečně nutné dodržovat návod k použití, který byl dodán s novým výrobkem (vozítkem) Peg-Pérego. V případě reklamace náhradního dílu Peg-Pérego je nutné do servisního střediska firmy Svitok s.r.o. dopravit k posouzení reklamace celý výrobek (vozítko), do kterého byl náhradní díl namontován. Důvodem je nutnost identifikovat a odstranit příčinu poškození a výrobek Peg-Pérego odborně opravit.
PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY SPOTŘEBITELEM
V souladu s § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník má spotřebitel, pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v internetovém obchodě), právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží.
Přeje-li si spotřebitel odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů, kontaktuje prodávajícího a uvede, že odstupuje od smlouvy, nejlépe s uvedením čísla objednávky, data nákupu a čísla účtu pro vrácení peněz. Oznámení o odstoupení od smlouvy může spotřebitel doručit na e-mail obchod@svitok.cz nebo poštou či osobně do provozovny prodávajícího (Svitok s.r.o., Suvorovova 1489, 282 01 Český Brod). Zakoupené zboží spotřebitel doručí na své vlastní náklady. Zboží odeslané na dobírku nebude prodávajícím převzato.
Vrácený výrobek musí být ve stavu, v jakém byl při převzetí spotřebitelem, a to včetně veškeré dokumentace (záruční list, návody..), příslušenství a obalu. Pokud bude zboží nepoškozené a kompletní, prodávající odešle na účet spotřebitele nejpozději do 14 dnů částku za zboží rovnající se kupní ceně zboží + náklady za nejlevnější dopravu nabízenou prodávajícím.
Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal. Pokud nelze náklady na vrácení zboží rozumně vypočítat předem (například proto, že prodávající ještě vrácené zboží neobdržel a tedy nemohl posoudit jeho stav,) ponese spotřebitel přímé náklady spojené s navrácením zboží, maximální náklady jsou odhadované ve výši 3000 Kč. V okamžiku, kdy bude vrácené zboží doručeno prodávajícímu a bude tak možné posoudit stav tohoto zboží, bude spotřebiteli bez zbytečného prodlení vrácena částka podle skutečného stavu vráceného zboží. V žádném případě Vám tím nevzniknou další náklady, nebudeme účtovat žádné pokuty, poplatky ani sankce.
Právo na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů není právem na bezplatné zapůjčení zboží. Spotřebitel musí v tomto případě prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vydat vše, co na základě kupní smlouvy získal. Pokud to již není dobře možné (zboží bylo zničeno nebo již spotřebováno), musí spotřebitel poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vráceno. Pokud je vrácená věc částečně poškozena, může prodávající uplatnit na spotřebiteli právo na náhradu škody a započíst svůj nárok na vrácenou kupní cenu. Prodávající spotřebiteli v takovém případě vrací jen takto sníženou kupní cenu. Od kupní ceny, která má být spotřebiteli vrácena, započte prodávající také své skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží.
Dle §1837 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy
a) o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
b) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,
d) o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
e) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
f) o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,
g) o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
h) o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
i) o dodávce novin, periodik nebo časopisů,
j) o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu,
k) uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebo 381
l) o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (ADR)
V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz “